ЈАПАН – тематска недеља седмака
У другој недељи новембра, ученици седмог разреда наше школе су имали прилику да на кратко осете дух Јапана. То им је било омогућено кроз разне активности на часовима енглеског и српског језика, математике, географије и ликовне културе.
На часовима географије, ученици 7/1 и 7/3 упознали су се са географским одликама Јапана, културом, обичајима и традицијом те земље. Традиционална одећа гејше, јапански кимоно и лепезе само су део сувенира које су ученици могли да виде. Посебно занимљиво било је то што су се, након кратког туторијала, опробали у прављењу оригами фигурица и на тај начин упознали са том чувеном јапанском вештином. Ученици су обрадили ову наставну јединицу уз помоћ презентације коју су сами направили. У завршном делу часа исцртавали су нему карту као знак да је лекција обрађена.
Ученици 7/2 обрадили су лекцију Јапану претходнее наставне недеље, а у оквиру тематске наставе су имали час утврђивања на коме су радом у пару и тимовима проверили и утврдили стечена знања. У другом делу часа група ученика је презентовала свој рад о друштвеноекономским одликама Јапана. У завршном делу часа ученици су постављали питања једни другима и веома успешно одговарали.
Час српског језика био је посвећен хаику поезији, која је послужила као основа за граматичку анализу, тј. обнављање субјекта и предиката. Упознали су се са правилима писања хаику поезије и главним мотивима у њој. Корелација између српског и енглеског језика остварена је кроз активност превођења најпознатије хаику песме из 17. века аутора Мацуа Башоа.
Како писати хаику поезију |
На часовима математике решавајући задатке у вези са наставном јединицом „Степеновање бројева“, требало је да израчунају површину Јапана, а затим да у односу на резултат повежу слова и добију називе значајних градова Јапана, о којима је дискутовано: по чему су они познати и помињани кроз историју. Одређено време посвећено је и чувеном јапанском множењу. То је посебно одушевило ученике, јер је интересантно и несвакидашње. Свако од ученика је покушао да помножи бројеве на овај начин, а неки су то показали и на табли.Осим тога, два ученика одељења 7/3 направила су игру асоцијације у вези са темом: да би поље било отворено, одељење, које је било подељено у две екипе, морало је претходно да реши примере у вези са текућим градивом из математике. Сви ученици су били укључени, неки више у решавању задатака, а неки у погађању поља у асоцијацијама.
Час енглеског језика омогућио је ученицима да се упознају са јапанским образовним системом, дневним обавезама ученика у Јапану и да их упореде са истим тим елементима наше културе. На тај начин, јасно су увидели разлику, што посредно доводи до поштовања различитости и уважавања туђих, а истовремено и развија позитиван однос према сопственој култури. Тема о радном дану ученика у Јапану била је занимњива, јер су поредили свој радни дан са јапанским, и...на крају, када су поново били анкетирани да ли је њихов живот тежи у односу на живот ђака у Јапану, променили су мишљење са почетка часа. У 7/2 ова наставна јединица обрађена је уз помоћ паноа и презетнације коју је израдио ученик.
На часу ликовне културе ученици петог разреда помогли су илустрацијама неких од најзначајнијих мотива Јапана. Они су повезали познавање ликовних техника у линеарном изражавању, са познавањем историјских и географских, као и појмова из биологије. Научили су нове појмове (линија и врста линија) и научили како да приступе декоративном и текстуралном цртежу са мотивима трешњиног цвета, јапанских пагода, самураја и сл.
Обиље ученичких радова окарактерисало је ову тематску недељу, што ће чинити једну свеобухватну изложбу на тему Јапана. Представљене су основне географске карактеристике Јапана на српском и на енглеском језику, приказани елементи културе и традиције, такође на српском и енглеском; ученици су се кроз пауерпоинт презентацију упознали са одликама јапанских школа, бавили су се прављењем оригами фигурица, имали прилику да на тренутак преузму улогу јапанских гејши, каратиста, преводилаца једне од најчувенијих хаику песама. Осмислили су и одиграли игру асоцијација. Може се закључити да су били врло мотивисани за рад и свакако су уживали, заједно са наставницима, у овом необичном недељном путовању.